2-3 % fett kvar

 
 
 



Denna text och bild delar jag med mig utav pga att jag hoppas kunna motivera de som har svårt att komma igång med sin träning och bättre kost. Jag tänkte göra det genom bland annat lite quotes som jag gillar. Jag menar knappast på att jag har nått det ”ultimata resultatet” långt ifrån, man ska hela tiden sätta upp nya utmaningar inombords som syns utifrån, blicka alltid framåt. Mitt drömyrke är att hjälpa andra (när jag var liten var det dock att jobba på AG´s eller bli cowboy) och detta är vad jag har erfarenhet och vill lära mig mer utav, samt att många behöver motivation och tips inom detta vilket jag hoppas kunna ge.

”If we wait untill we are ready, well wait for the rest of our lives”
Sätt upp små mål i taget, alla experter har börjat från grunden. Planera vad du tänker klara av i veckan, dag eller varför inte inför varje träningspass? sätt upp ett mål som utmanar dig men inte för tok för mycket då ribban kan bli så högt uppsatt att du till slut inte når upp till den. Var stolt efter ett avklarat mål och känn dig förtjänt utav din vila. Känner du dig inte förtjänt så ta lära utav det, jag brukar tänka att ju mer jag svettats ju mer nytta har jag gjort. Glöm inte att kosten gör större skillnad än själva tränandet.
if it doesn't challenge you, it doesnt change you


”It never gets easier, you just got better”
För 26 kilo rent fett sedan älskade jag inte träning, hälsosam mat och hade högt självförtroende med att lyckas, tvärtom. Än idag tycker jag att konditionsträning är skittråkigt men känslan när man är färdig gör att det definitivt är värt det. Jag älskar fortfarande chips med dippa, choklad, glass, speciellt snabbmat, även öl som är värre än all mat.

Med tiden blir det inte lättare att dra sig till gymmet eller stå emot godsaker. Det är att du har växt som person och uppnått bättre disciplin, fått andra värderingar och du har lärt dig vilka för/nackdelar kost och träning ger dig både fysiskt och psykiskt. Jag menar inte att man ska låta bli att gotta sig då och då men jag unnar mig inte bara för att det är helg, jag unnar mig när jag tycker att det är värt det. Motionera mer eller mindre är något varje person borde göra.

”exercise: The more serious you are, the more fun it becomes”
Jag hade inte träning som speciellt stort intresse så att det skulle ge mig några fördelar när jag startade min viktnergång. Det är något som många faller för med tiden. Det blir verkligen roligare när man lärt sig att man klarar mer än vad man tror bara man kämpar för det. Man höjer ribban och känslan över att uppnå de mål vi sätter upp för oss själva stora som små(inte bara inom träning) är ovärdelig! Det är verkligen en ”rush”.
Det är verkligen skitkul att träna ihop med vänner och familj eller dela och läsa om alla sorters människors träning, mål och erfarenheter. Att pusha och stötta varanda, det är en stor gemenskap där det finns oändligt att lära o testa på!

“If it´s important to you, you will find a way.
If not, you´ll find an excuse”
Skit I vad alla andra gör, tycker, har för kropp, pengar, jobb, tid, inte tycker om för mat osv.
Jag är så överdrivet trött på att höra dåliga ursäkter. Be a man or woman och sluta skylla ifrån dig, det är bara du som förlorar på det! Vill du så kan du, vill du men inte vet hur, ta reda på det. That´s it!

”The only one who can tell you ”you cant” is you, and you don´t have to listen”
Början är jobbig men jag lovar att det blir bättre. Det blir inte lättare fysiskt men du lär dig att säga emot den dära rösten i ditt huvud som skriker ”sluta nu du orkar inte mer, du klarar inte att lyfta den vikten, fy fan vad trött jag är, palla, jag kan inte stå emot den dära chokladkakan.”
Den rösten kommer förfölja oss resten utav livet, det är liknande som i tecknat när en negativ djävul och en positiv ängel dyker upp vid axlarna, djävulen dyker oftast upp när saker börjar bli jobbiga. Det är DITT VAL vem du vill lyssna på. Tänker du lyssna på den negativa svaga djävulen eller ska du börja säga emot genom ängelen ”Jag klarar fan visst det!!” Börjar du att säga emot den dära djävulen mer och mer så lovar jag att du har stora fördelar både innanför och utanför gymmet.
Att säga emot min förstatanke när jag ligger o pressar bänkpress och mina armar börjar skaka och det känns som att jag inte klarar mer, då tänker jag nu mer ”SKÄRP DIG DAVID! Sluta vara så mesig! Du klarar detta!” Jag klarar ALLTID mer än vad jag får för mig ett tag där, jag blir lika förvånad varje gång!

Vad ALLT handlar om är inställning, Inställningen växer inom en månads träning när du börjar se bra resultat och märker att du kan de du inte trodde du kunde. Hamnar du i en svacka så är det okej. Det gör vi alla. Skillnaden är att de flesta kvider och tycker synd om sig själv så fort de trillat medans vinnare reser sig upp och ”brush the dirt of their shoulders”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0