20 kg lättare, före & efterbilder

Från 94.5 kg - 75 kg

I slutet av November 2011 började började jag att träna igen, jag halverade mina portioner mat och slutade med all onödig "mat" som läsk med socker i,godis,chips etc.  Jag gick ner från 94.5 till 90 kilo tills den 1 Januari men sedan började jag känna att nä fan.. jag har ingen koll på mat egentligen och hur jag ska träna även om jag tränat till och från i flera år och hade lite koll. Jag vill inte förlora de få muskler jag har o bli spinkig. Så jag bokade tid hos en personlig tränare och fick bra information i en timme.
Sedan dess har jag sugit in all information jag fått varje dag från träningsbloggar,böcker, kunniga människor, vågade fråga folk på gymmet och i vardagen.

På julen lät jag bli godis men åt all annan mat, även nyår. Så allvaret började efter det 11 Jan. Även om jag tränade på bra under den tiden.

Ingen alkohol på 4 månader 6 gånger sammanlagt sedan Januari och idag är det 23:e Juni. Dagen efter Midsommar och ja, jag är bakfull men jag dricker iallafall torrt vin som är mycket bättre än öl för deffen som jag nu går på för att få väck de "sista kilona"  :-)

För en 5 veckor sedan började jag att räkna kalorier och ätit ca 50 kolhydrater, 160-180 Gram protein och åt 2000 kcal per dag (bränner jag tex 500 kalorier på löpbandet en dag så lägger jag till 500 kcal att äta den dagen)

När det gått 2 veckor sänkte jag till 1800 kcal/dag.
Efter 3 och en halv vecka 1600 kcal/dag.
Nu i en och en halv vecka 1400 kcal/dag och ökat till 75 gram kolhydrater/dag.

Kommer en dag at lägga upp en jäkla massa bilder på mat och även några träningsbilder.
Jag har de flesta på Facebook
: David Mattsson Stojanovic


Idag väger jag 75 kg. Sammanlagt har jag gått upp 1.4 kilo muskler "torra muskler". Började på 20 i fett% ligger idag på 11%. 

Här är lite bilder! Har tyvärr ingen från idag och på 94.5 kg


89-90 kg Januari


87 kg Februari


30/3  83.5 kg




2 veckor sedan. 76.5 kilo


Tack för mig, ciao bello!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0