Ta tag i skiten! 11 januari

Tycker du träning/träningsschema är tråkigt så bör du inte läsa detta alls.
Jag ber dig då lämna min blogg med ett léende på läpparna.

Min blogg kommer jag att använda mest till för mig själv för att ha koll på framsteg och träning. Även kul att läsa senare. De som är intresserade får gärna följa med på resan!



Tjena! då är det dags på igen. Är trött på den här jojoviktgången hela tiden som pågått i åratal. Tränar, tränar inte, soffpotatis, väldigt aktiv, lat igen, träna!
så sedan i mitten av november har jag börjat träna för fullt. Jag fick panik jag hade gått upp 12.5 kilo på 9 månader och varit en riktig slöfock. Åt dåligt,träna aldrig. spelade fotboll ibland på sommaren, Thats it. Ända tills förra veckan har jag gjort allt för att gå ner i vikt. Jag började halvera mina portioner och började ta väck stor mängd kolhydrater, jag tränade lättare vikter o fler reps i styrketräning på gymmet,tränade på crossraidern o löpband på gymmet (klarade 6 minuter på crossraidern sen höll jag på att dö och fick gå på löpbandet istället,springa imellanåt) jag bokade in mig på "kick& box" och "spinningpass" Jag gav järnet! Sedan gick jag ner i vikt fort. Istället för att väga 94.5 vägde jag istället 88.8 kilo Precis innan jul.

Jag var skiträdd att jag skulle gå upp för mycket under julen och nyår. För unna mig på julen ville jag, jag älskar ju mat! så jag åt men struntade i de flesta sötsaker, förutom gröten glögg o sådant, om det ens räknas? Lite choklad slank ner med. Jag gjorde fettmättning på gymmet imellandagarna, jag hade förlorat vikt men jag hade även förlorat muskler.. jag somt trodde att protein på morgnarna och efter träning skulle hjälpa mig att få behålla dem. men nope.

Sedan blev det 8e januari 2012. Jag bestämde mig för att jag inte ska förlora några muskler, sköta kosten mycket noggranare, och träna rätt. Inte på måfå som jag kände för. Vad ska jag göra? Hur gör jag för att nå mitt mål på 80 kilo utan att förlora de där musklerna jag har kvar?

Bokar in mig på möte med en av gyminstruktörerna på gymmet, blivit tipsad att jag skulle välja "Mr" om jag skulle få mig ett bra schema o lära mig nya saker. Den 10e Januari får jag detaljrikt schema och genomgångsträning av "mr" exakt hur jag ska göra. Nautilus express Schema fast upppiffat lite. 20 min uppvärmning i exakt puls. Träna det tyngsta jag kan, det vill säga så många reps jag kan. höja för varje pass(träna styrka varanan dag), inga pauser emellan. hela kroppen. sedan minst 30 min powerwalk i puls 148 så att jag inte bränner på musklerna. Märktes förresten att jag fått mycket bättre kondition sedan jag började för kan köra 50 min på crossraidern och min puls ligger inte i 148 av att gå på 6.5 i speed längre. Jag behövde idag ha lutning 2.5 och speed 7.2 emellanåt jogga för att få upp pulsen i,joggar speed 11.5 eller 12.

Nautilus express är en månads schema och de dagar jag inte tränar "styrka" så powerwalkar jag 45-60 min. En vilodag i veckan! Får vi se hur det går. Ser fram emot fettmättningen.
Jag väger idag 88.5 kilo på morgonen och är 1.80 M lång

Bilder och fakta kommer att komma, även mått på hur "stor" jag är, ålder,vikter RUBBET.
Följ med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0