Matschema 12/1

10:00 En rostad grovmacka med magert pålägg whey 80 proteindryck.
12:30 En kotlett halv tallrik med kokt broccoli,morötter och en potatis. kesella med funlight.
15:00 (borde klämmt in en proteindryck före träning, men träning med EAAnabol Xplode/snabba protein"
16:30 whey 80
18:00 Middag: grönsak/fisksoppa stekte ca 2 små skivade potatis bredvid och hade proteinrik tzatziki  250G
21:00 kesella med funlight
00:00 Nattprotein.


Har fått tips om att börja köra EAAnabol före och efter träning istället. Även att äta både slöa och snabba proteiner spec innan läggdags. Att t.ex: Blanda kvarg/kesella med nattproteinet så att jag får i mig mina 30 G vassle/snabba proteiner på direkten sen även Casein/slöa proteiner som ger ut lite åt gången i timmarna fast längre tid än de snabba (man behöver inte stora mängder protein under natten då kroppen vilar) Så kommer att blanda t.ex: kvarg/kesella med mitt nattprotein ínnan jag lägger mig hädanefter.


Slöa proteiner/casein är oftast mjölkprudukter så som keso,kesella/kvarg, mjölk,yoghurt,fil etc. De produkterna brukar av sitt protein de delar ut vara 80 % casein och 20% vassle.

Snabba/vassle biologiskt värde
Vete/rågmjöl 50-60
Kött, fisk och fågel 80-90
Äggvita 80
Sojabönor 85
Mjölk 88

Vill lägga till att vassle heter "whey" på engelska. Så proteinerdrycker som heter whey de är snabba vassleprotein.


Om någon har tips om mitt matschema,vill tillläga eller vill rätta något som kan blivit fel så är det bara att säga till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0